Stockholms bästa administratörer och exekutiva assistenter hittar du via OPG

Exekutiva assistenter, koordinatorer, projektledare och erfarna spjutspetsar inom administration har blivit en bristvara i Stockholms näringsliv. Marie Bodén, VD och senior konsultchef på OPG Stockholm, vet hur man hittar guldkornen!

På vilket sätt sticker OPG Stockholm ut inom administration?

–Vi som jobbar här har en gedigen erfarenhet av rekrytering inom tjänstemannaområdet och möter kundernas behov inom hela spektrumet. Men just på administratörssidan skulle jag vilja påstå att vi är knivskarpa – och det beror på hur vårt team är sammansatt.

Marie Bodén och Christina Stenbeck, det expertteamet på OPG Stockholm, diskuterar strategier för administrativ rekrytering.| OPG Stockholm

Bodén & Stenbeck” är lite av ett dream-team i de här sammanhangen, eller hur?

–Både jag och min kollega Christina Stenbeck har arbetat väldigt länge med rekrytering av olika administratörsroller i Stockholm, och har byggt upp omfattande nätverk. Vi har god förståelse för vad företag och kandidater kräver av och i de här rollerna. Vi kan hantverket och vet hur de bästa kompetenserna jobbar, var de jobbar och vad de attraheras av vid ett eventuellt byte av arbetsplats. Vi är välkända och, det är i alla fall min förhoppning, respekterade av både kunder och kandidater i Stockholmsregionen.

Har du några tips till företag som söker administratörer just nu?

–Tänk utanför ramarna. Traditionell annonsbaserad rekrytering räcker inte till i de här sammanhangen, särskilt nu när kompetensbristen är så stor. Du behöver en rekryteringskonsult med ett riktigt bra nätverk och som kan erbjuda search genom personliga kontakter och LinkedIn. Här gäller det att hitta rätt personer för jobbet och sedan ställa frågan rakt ut. Att sitta och vänta på att någon hör av sig funkar inte. Sedan handlar det förstås om vad du kan erbjuda. Med vår erfarenhet vet vi vilka förväntningar som finns hos administratörer i olika positioner och branscher.

Tillsammans med kunden kan vi utforma personliga erbjudanden som kan locka kandidaten, även om hen kanske inte hade tänkt byta jobb. Det finns ju många olika verktyg och mandat som kan underlätta administratörens jobbvardag och göra tjänsten attraktiv. Sedan har vi det som i dag måste betraktas som rena hygienfaktorer: att du har ett bra varumärke och kan erbjuda flexibilitet när det gäller arbetstider och närvaro på kontoret. Vi vet också att en attraktiv adress kan betyda mycket, men det får man förstås se som en bonus!

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig som vill rekrytera administratör eller rekrytera en executive assistant.

Kontakta oss