← Tillbaks till alla lediga jobb

Stockholm

AjaBajaCancer rekryterar Insamlingsansvarig

AjaBajaCancer

AjaBajaCancer grundades 2018 och är en ideell förening som underlättar vardagen för familjer som drabbats av barncancer. Vi har en vision om att ingen ska känna sig ensam när ett barn drabbats av cancer och har under det senaste året hjälpt över 540 familjer. Vi är otroligt stolta men inte nöjda och söker nu en engagerad Insamlingsansvarig för att komplettera vårt team. Som Insamlingsansvarig kommer du att vara en nyckelperson i att leda och utveckla våra insamlingsstrategier och aktiviteter för att stödja vår viktiga och meningsfulla verksamhet.    

 

Vår mission är att bekämpa utsattheten för alla som påverkas av barncancer. För att nå våra mål arbetar vi med personligt stöd men samtidigt skapar vi en kollektiv gemenskap för att alla ska känna sig delaktiga. Vi strävar även efter att vara aktivt närvarande för att finnas tillgängliga för familjer där de behöver oss och för att delta i samhällsdebatten. 2021 blev vi utsedda till årets medmänniskor på Svenska Hjältargalan.

 

Vi söker nu en Insamlingsansvarig som ansvarar för insamlingsarbetet mot fonder & stiftelser, privatpersoner och företag. I dagsläget består vårt team av två anställda samt en oerhört engagerad styrelse samt volontärer som du i denna roll kommer att arbeta nära med. Vi är just nu i en tillväxtfas och letar efter dig som vill göra skillnad på riktigt och som är prestigelös och förstår att rollen består av att ena dagen arbeta med skriva ansökningar till stiftelser och nästa dag paketera armband och planera hur man ska engagera privatpersoner för att de ska donera. 

 

Om rollen

Då rollen som Insamlingsansvarig är helt ny hos oss så vill vi utveckla den tillsammans med dig. Vi söker dig som är orädd och innovativ i arbetet att öka intäkterna så att vi kan hjälpa fler familjer som drabbats av barncancer.

I rollen som Insamlingsansvarig kommer du att leda och ansvara för insamling från privatpersoner, fonder & stiftelser och företag i syfte att effektivisera och öka intäkterna. Du kommer ansvara för insamlingsstrategin, planering och genomförande av kampanjer och evenemang samt utvärdera och utveckla i nära samarbete med oss. Vidare kommer du att skapa och underhålla relationer med givare, sponsorer, volontärer och familjer.     

Vid projekt där volontärer deltar med sitt engagemang och tid kommer du att leda det arbetet samt hela tiden samarbeta tätt med vår kommunikationsbyrå med hur våra aktivitet på bästa sätt inbringar större intäkter på både kort och lång sikt.

Då vi fortfarande är ett litet team så erbjuds du fina möjligheter att vara med och forma och utveckla vår verksamhet och AjaBajaCancers varumärke utifrån din kreativitet, kunskap och erfarenhet.

 

Vem är du?

Vi söker dig som motiveras av möjligheten att underlätta vardagen för familjer som lever med barncancer och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av framgångsrik insamling inom ideell sektor eller liknande område. Du kan ha tidigare erfarenhet från att ha arbetat med försäljning, marknadsföring eller projektledning och har drivit initiativ från ax till limpa med goda resultat.

I den här rekryteringen kommer personligheten att spela stor roll. Som person letar vi efter dig som är självständig, ansvarsfull och har en stor portion empati i din person och yrkesroll och som vill vara med på vår tillväxtresa. Utöver det behöver du vara orädd, flexibel och prestigelös och trivas med att arbeta i en liten organisation där alla hjälps åt.

 

Du erbjuds

Du välkomnas till en inkluderande och driven arbetsplats med korta beslutsvägar där varje person arbetar hårt och delar samma glädje och passion – att underlätta vardagen för familjer som är drabbade av barncancer. Du erbjuds möjlighet att vara med och påverka och testa nya vägar tillsammans med oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi har kontor på Epicenter mitt i Stockholm city men möjlighet till hybridarbete finns självklart.   

 

Nyfiken på att höra mer?

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framåt är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Ahlgren på sofia.ahlgren@onepartnergroup.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail med hänsyn till GDPR.

Om du går vidare i processen kommer du att genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa, och fördomsfria, matchningen av kandidater. På slutkandidater kommer bakgrundskotroll också att genomföras.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Sista ansökningsdag
2024-01-20
Anställningens start
Enligt överenskommelse
Ort/stad
Stockholm
Kategori
Övrigt
Sektor
organisations
Form av anställning
Tillsvidareanställning

Sofia Ahlgren

Senior Rekryteringskonsult, VD
Stor-Stockholm

076 - 000 18 61

sofia.ahlgren@onepartnergroup.se